Piotr Leszczyński

Piotr Leszczyński

W PRZESTRZENI będę bardziej dla kadry i rodziców. Będę zajmował się tematami związanymi z wsparciem kadry, jako zespołu; kontaktami z rodzinami; rekrutacją; facylitacją konfliktów i decyzji grupowych; warsztatami i wsparciem w zakresie Porozumienia bez Przemocy.

Prywatnie jestem szczęśliwym człowiekiem, mężczyzną, katolikiem, mężem i ojcem dwójki dzieci (Zosia 6 lat i Tomasz 5) - w tej kolejności. Zawodowo cały czas szukam - z wykształcenia informatyk; z zamiłowania brydżysta, żeglarz i narciarz; z pasji mediator, trener, lider/coach wspomagający zespoły. Z NVC mam styczność od 2012, ciągle poszerzając swój warsztat poprzez udział w szkoleniach, dzielę się aktywnie Porozumieniem z innymi.
Marzy mi się świat, w którym jest miejsce dla wszystkich; w którym ludzie o różnych poglądach mogą szukać dialogu, zamiast konfrontacji; w którym mogę w pełni wyrazić siebie i zostać przyjętym takim, jakim jestem.
Chcę tworzyć przestrzeń, w której szukamy dialogu; w której możemy popełniać błędy i się nimi dzielić; w której jesteśmy wrażliwi na siebie i na innych; w której odkrywamy nasze pasje.

Katarzyna Leszczyńska

Katarzyna Leszczyńska

Jestem szczęśliwą żoną Piotra i mamą Zosi (6,5l.) i Tomka (5l.). Z wykształcenia jestem prawnikiem, obecnie panią domu. Uwielbiam eksperymentować kulinarnie i poznawać nowe smaki; interesuję się zdrową kuchnią. To, co sprawia mi przyjemność to narty, żagle, taniec, śpiew i szeroko pojęte obcowanie z przyrodą.
Od kilku lat jestem zafascynowana ideą Porozumienia bez Przemocy i praktykuję ją w codzienności w relacjach z mężem, dziećmi i nie tylko. Uczestniczyłam w licznych warsztatach z NVC. Szukam rozwiązań wspierających kreatywność, rozwój i podążanie za pasjami. Marzę o świecie, w którym jest miejsce na dialog ze wszystkimi.

Barbara Balcerzak

Barbara Balcerzak

W PRZESTRZENI będę z dziećmi na co dzień przez trzy dni w tygodniu w roli tutora.

Przestrzenią, w której chcę podejmować wyzwania, wykorzystywać swoje talenty i być dla innych jest szkoła. Szkoła będąca miejscem wspierania dzieci w ich rozwoju.
Obecnie studiuję polonistykę na Uniwersytecie Jagiellońskim (studia II stopnia) i realizuję staż w Akademii Wychowawców Fundacji Bullerbyn. Jestem instruktorką harcerską. Działanie z harcerkami na łonie natury, w duchu dobrowolności, poprzez stopniowanie trudności i wzajemność oddziaływań ukształtowało mnie, jako wychowawcę. Poszerzam swoje kompetencje o Porozumienie bez Przemocy, fascynuje mnie nurt edukacji alternatywnej. W ubiegłym roku pracowałam w Wolnej Szkole "Przygoda" w Warszawie.

Małgorzata Sójka

Małgorzata Sójka

W PRZESTRZENI chcę się dzielić swoimi inspiracjami związanymi z szeroko rozumianą psychoedukacją, rozwojem twórczym i edukacją kreatywną. Mogę też prowadzić spotkania arteterpautyczne i zajęcia indywidualne stymulujące rozwój dzieci doświadczających różnorodnych trudności rozwojowych. Będę się dzielić tym co mnie zachwyca i pasjonuje podczas warsztatów dla rodziców i osób pracujących z dziećmi.

Jestem poszukiwaczem inspirujących przestrzeni spotkania ludzi ze sobą, kochającą działania kreatywne i spontaniczną aktywność, szczególnie najmłodszych. Skończyłam pedagogikę rewalidacyjną (specjalizacja terapeutyczna), przedszkolną i wczesnoszkolną. Pracowałam jako pedagog szkolny, wychowawca, terapeuta oraz prowadziłam szkolenia i warsztaty dla nauczycieli. Bliska mi jest edukacja alternatywna i podejście humanistyczne w rozwoju, NVC, nurt Gestalt. Skończyłam Arteterapię w Polskim Instytucie Ericksonowskim w Łodzi i pierwszy etap Szkoły Trenerów Komunikacji Opartej na Empatii, obecnie jestem w trakcie II. Prywatnie od kilku lat uczę się śpiewu, mam słabość do kotów, włoskiej kuchni i muzyki świata.

Maria Hornowska-Stoch

Maria Hornowska-Stoch

W PRZESTRZENI będę z jednej strony dla całych rodzin na poziomie rekrutacji i podejmowania decyzji dotyczących początków w szkole. Z drugiej strony dla rodziców w ramach konsultacji, spotkań, warsztatów i rozmów na co dzień o tym co cieszy, ale też o tym co trudne. Będę wreszcie dla samych dzieci zarówno grupowo podczas jednego dnia w tygodniu, jak też indywidualnie w razie potrzeby rozmowy, konsultacji, czy wsparcia

Jestem Żoną, Mamą, Psychologiem. Mam troje dzieci: 7-letnią Zosię, 4-letnią Małgosię  i 6-miesięcznego Mateusza. Przez 10 lat byłam w harcerstwie i to było jedno z doświadczeń, które oprócz mojej rodziny, gór i całej edukacji ukształtowało mnie najmocniej. Od kilku lat coraz bardziej interesuję się tematami na pograniczu psychologii i pedagogiki, odkrywając, jak bardzo obcowanie z niezwykłymi małymi ludźmi, jakimi są dzieci, może być ubogacające. Pracowałam w dwóch przedszkolach, byłam animatorem urodzinowym, a także prowadziłam zajęcia twórczego rozwoju dla dzieci. Zdecydowanie najważniejszym obszarem mojego rozwoju było i nadal pozostaje rodzicielstwo. To dzięki swoim dzieciom odkryłam i zachwyciłam się takimi zjawiskami i inicjatywami jak: rodzicielstwo bliskości, porozumienie bez przemocy, edukacja alternatywna, w tym edukacja Montessori i wiele innych. Z radością wracam w góry, z których pochodzę - ta przestrzeń mnie uspokaja, porządkuje myśli i nigdy nie wydaje mi się nudna.

Teresa Lichota

Teresa Lichota

W PRZESTRZENI będę zajmować się sprawami związanymi z sekretariatem. Dodatkowo 2 dni w tygodniu będę z dziećmi. W tym czasie będę pokazywać im j. niemiecki oraz podążać za ich potrzebami.

Z zawodu nauczycielka języka niemieckiego, pedagożka zafascynowana metodą Marii Montessori, z wyboru kobieta domowa: żona Łukasza, mama Adama (5), Lidii (3) i Sary (1,5). To właśnie przestrzeń rodzinna, jako źródło radości i zmagań ze sobą, podkreśliła we mnie potrzebę rozwoju, przez co odkryłam NVC. Dzięki niemu uczę się uważności na moje potrzeby oraz autentycznego wyrażania siebie. PbP (NVC) jest mi także pomocą w otwarciu się na światy innych, jest to fascynująca i wymagająca wewnętrznej dyscypliny podróż, dzięki której poszerzam swoje serce i robię w nim przestrzeń dla innych, mogę się autentycznie spotkać.
Jako wciąż poszukująca i pytająca katoliczka do niedawna aktywnie współtworzyłam grupę dla mam “integralne mamy”, teraz natomiast z radością wchodzę w “Przestrzeń”. Zaangażowanie w jej tworzenie jest dla mnie dowodem na to, a także wielką radością z tego, że “można”.

Agnieszka Piskozub-Piwosz

Agnieszka Piskozub-Piwosz

W PRZESTRZENI chcę wspierać dzieci w nauce języka angielskiego, a także w korzystaniu z angielskiego w nauce innych dziedzin. Chcę im towarzyszyć, inspirować, a także uczyć się z nimi i od nich.

Uwielbiam rozwijać się i towarzyszyć innym w rozwoju. Zawodowo zajmuję się głównie uczeniem języka angielskiego, ale prócz anglistyki ukończyłam także teologię i religioznawstwo. Głęboko wierzę w to, że język może służyć przede wszystkim dialogowi i komunikacji, nie wymaga perfekcji, ba, jako rzeczywistość ciągle się zmieniająca wskazuje na wartość nieustannego uczenia się i elastyczności. Bardzo lubię metodę CLIL (Context and Language Integrated Learning), prowadzę warsztaty łączące naukę angielskiego z innymi dziedzinami wiedzy. Próbuję wcielać w życie idee Porozumienia bez Przemocy i Rodzicielstwa Bliskości, interesuje mnie także pedagogika Montessori. Założyłam i prowadziłam stronę http://bliskawiara.pl dla rodziców podobnie jak ja łączących wychowanie chrześcijańskie i Rodzicielstwo Bliskości. Moja Córka Ania codziennie pozwala mi weryfikować szczytne idee z rzeczywistością.